Z miłości do gór – Regatta wspiera Tatrzański Park Narodowy
Tatry to jedyny w Polsce obszar o charakterze wysokogórskim. Aby chronić przyrodę tych gór i zachować ją dla przyszłych pokoleń w stanie zbliżonym do naturalnego, w 1955 roku powołano Tatrzański Park Narodowy. Od 1 kwietnia 2016 roku partnerem TPN jest marka Regatta, produkująca przyjazną środowisku odzież dla aktywnych.
2016-04-07, 17:57

Regatta należy do liderów biznesu odpowiedzialnego społecznie zarówno w Europie, jak i na świecie. Całkowicie wyeliminowała w procesie produkcji związki chemiczne szkodliwe dla ludzi i środowiska, jak np. PFOA, który jest stosowany w odzieży i innych produktach posiadających właściwości wodoodporne. Dzięki temu dostarcza użytkownikom produkty w pełni wolne od związków rakotwórczych. Wszystko to z myślą o klientach, którzy kochają przyrodę i chcą spędzać czas w górach, lesie czy parku, nieskażonych zanieczyszczeniami.

Wiemy, że produkcja wysokiej jakości ubrań outdoorowych ma wpływ na środowisko i społeczeństwo, w którym żyjemy, dlatego wprowadziliśmy szereg działań i podejmujemy kolejne, żeby chronić otoczenie i wspierać rozwój inicjatyw społecznych – mówi Zenon Raszyk, Country Manager w firmie Regatta.

W ramach podpisanej przez dyrektora Tatrzańskiego Parku Narodowego Szymona Ziobrowskiego umowy Regatta wesprze przede wszystkim działania wolontariuszy na terenie Parku.

Program „Wolontariat dla Tatr” działa w Tatrzańskim Parku Narodowym od 2007 roku i do tej pory wzięło w nim udział ponad 1500 osób z całej Polski, a także z zagranicy. Do programu można się zgłosić poprzez wypełnienie formularza na stronie tpn.pl, a następnie wybór poszczególnych zadań. Wolontariusze wykonują takie prace jak: renowacja i konserwacja infrastruktury turystycznej, utrzymanie czystości na szlakach i w ich otoczeniu, monitoring ruchu turystycznego, edukacja przyrodnicza na szlakach, patrolowanie szlaków turystycznych itd. Lista zadań nigdy nie jest zamknięta. Od wiosny 2016 r. wolontariusze będą pracować w odzieży przyjaznej środowisku marki Regatta. Regatta wyposaży w ubrania służbowe także pracowników Parku oraz pracowników obsługi punktów biletowych i parkingów.

Konkurs pasterski, Turniej Wiedzy o Tatrzańskim Parku Narodowym, Konkurs Wiedzy o TPN w Małem Cichem, konkursy fotograficzne i literackie – rywalizacje organizowane przez Park poprzez podpisanie umowy z Regattą zyskały nowego sponsora nagród. Firma włączy się także w akcję sprzątania polskich gór „Czyste Tatry” oraz piknik rodzinny „Poznaj małopolskie parki narodowe”, który odbędzie się w maju w Parku Jordana w Krakowie. Nie może jej także zabraknąć podczas obchodów 10-lecia tatrzańskiego wolontariatu.

To dopiero początek wspólnych akcji Regatty i TPN. Już teraz planowane są następne, również w kolejnych latach współpracy. Trzeba jednak zaznaczyć, że wparcie Tatrzańskiego Parku Narodowego to nie jedyne działania prospołeczne, które prowadzi firma Regatta. Najważniejszymi inicjatywami były pomoc dla wioski Batticaloa, umożliwiająca odbudowę jej po tsunami, które zniszczyło duże tereny Południowej Azji czy budowa 4-piętrowej szkoły w Savar w Bangladeszu. W Polsce sztandarowe akcje to Regatta RUSZ SIĘ, Himalaya Camp na Przystanku Woodstock, WinterCamp i Memoriał Piotra Morawskiego. Oprócz tego prowadzonych jest wiele innych lokalnych działań, wspierających wydarzenia, osoby i organizacje czynne społecznie.

O marce
Regatta to jedna z najbardziej popularnych brytyjskich marek dla miłośników outdooru. Ideą marki jest tworzenie wytrzymałych i wygodnych ubrań dla wszystkich, którzy niezależnie od warunków chcą aktywnie spędzać czas na świeżym powietrzu. W ofercie Regatta znajdują się: odzież, obuwie i akcesoria turystyczno-sportowe dla dzieci oraz dorosłych w bardzo szerokiej rozmiarówce (damskie od 32 do 60, męskie od XS do 7XL, od odzieży dla niemowląt po modele młodzieżowe). Marka zdobyła ogromną popularność, gdyż oferuje bardzo dopracowane technicznie modele o wysokich parametrach, ale po przystępnych cenach. Posiada kilka kolekcji: Point 214, Adventure Tech, Wild Shores / Heritage i Outdoor Classics, co ułatwia klientom wybór produktu dostosowanego do ich potrzeb, od sportowych po codziennego użytku.
Firma od 1981 roku, czyli od początku działalności, pozostaje w rękach rodziny Black. Prezesem Regatty jest Lionel Black, najważniejsze stanowiska sprawują Keith (syn) i Joanne (córka). Tradycje rodzinne, własna pasja, innowacyjność, nowoczesne materiały i wzornictwo sprawiły, że Regatta błyskawicznie zyskała szeroką rzeszę wiernych klientów. Siedziba główna firmy znajduje się w Trafford Park (Manchester). W tej chwili Regatta jest dostępna w ponad siedemdziesięciu krajach świata. W 2012 roku firma otrzymała prestiżową Queen's Awards for Enterprise (Królewską Nagrodę Przedsiębiorczości) – najważniejszą, oficjalną nagrodę na rynku brytyjskim, przyznawaną corocznie od 1965 roku firmom i organizacjom handlowym za wybitne osiągnięcia w dziedzinie innowacji i rozwoju handlu międzynarodowego. Do grupy Regatta należą także marki Regatta Professional, Craghoppers, Dare2b i Hawkshead.
Strona: www.regatta.pl

kontakt dla mediów
Kamila Gruszka
kgruszka@regatta.com

KONTAKT / AUTOR
Adam Bortnowski
redaktor naczelny
Medialord sp. z o.o./Veturo.pl
602236509
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.