Nowe rowery szosowe endurance marki BMC
W tegorocznej ofercie rowerów BMC znalazło się m.in. 10 szosowych modeli typu endurance. Jak wskazuje szwajcarski producent, seria BMC granfondo to jednoślady wydajne oraz komfortowe, przystosowane do jazdy na długich dystansach i w różnych warunkach. Większość rowerów oparto na ramach karbonowych i wyposażono w hamulce tarczowe. Nie zabrakło też jednak tańszych modeli aluminiowych oraz rowerów z tradycyjnymi hamulcami.
2016-04-07, 09:27

Rowery BMC granfondo zbudowano, opierając się na kilku fundamentalnych założeniach. Jak zaznacza producent, to geometria ukierunkowana na ergonomię jazdy oraz gwarantujący komfort optymalny poziom tzw. pionowego ugięcia. W projektowaniu pod uwagę brano również to, by komponenty zapewniały odpowiednią wytrzymałość i odporność na warunki atmosferyczne czy też mniej przyjazne rowerom szosowym rodzaje nawierzchni.
„Ramy rowerów z serii granfondo powstały z wykorzystaniem jednej z autorskich technologii BMC – Tuned Compliance Concept, która zapewnia właściwą optymalizację warstw zastosowanych w konstrukcji materiałów i kształtu poszczególnych rur. Efektem jest maksymalnie zwiększona wydajność oraz komfort. W większości modeli, poza dwoma aluminiowymi GF02, zastosowanie znalazła też technologia DTi, czyli Dual Transmission Integration. To także innowacja powstała w szwajcarskim laboratorium BMC – dzięki jej wykorzystaniu użytkownik roweru może w prosty sposób wymienić np. mechaniczną grupę osprzętu na elektroniczną, co może być dużym plusem w razie chęci zmiany specyfikacji technicznej roweru” – mówi Ireneusz Miśkowiec, menedżer ds. sprzedaży i produktów w BMC Polska. Jak dodaje Ireneusz Miśkowiec, pełna waga nowych ram BMC granfondo waha się od 1,050 do 1,280 kg i są one zoptymalizowane pod kątem wykorzystanych hamulców.

Zróżnicowane propozycje
Cała seria rowerów BMC granfondo obejmuje łącznie 10 różnych modeli, w tym 4 karbonowe rowery GF01 z hamulcami tarczowymi, 4 karbonowe rowery GF02 z hamulcami szczękowymi oraz 2 aluminiowe rowery GF02 z hamulcami tarczowymi. W każdym z wariantów wykorzystano karbonowe widelce. Szwajcarski producent zaznacza przy tym, że modele z hamulcami szczękowymi są w pełni zgodne z wymogami technicznymi Międzynarodowej Unii Kolarskiej (UCI), a w przypadku GF02 z hamulcami tarczowymi taka kompatybilność odnosi się do zawodów przełajowych (cyclocross).
Poszczególne propozycje szwajcarskiego producenta różnią się od siebie m.in. zastosowanym osprzętem Shimano (Ultegra Di2, Ultegra, 105 i Tiagra). W praktycznie każdym modelu można znaleźć napęd 2x11, a jedynie w dwóch wariantach – opartych na osprzęcie Shimano Tiagra – zastosowano napęd 2x10.

Topowy model
W kolekcji na 2016 r. najmocniejszą propozycją szwajcarskiej marki jest BMC granfondo GF01 Disc z elektroniczną grupą osprzętu Shimano Ultegra Di2. W tym przypadku BMC odpowiada nie tylko za produkcję ramy i widelca, ale także sztycy, kierownicy i mostka. Model wyposażono ponadto m.in. w hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano BR-R785, siodełko Fizik Aliante R7, koła DT Swiss R24 Spline DB oraz opony Continental Grand Prix 4.
„Tegoroczna oferta rowerów BMC granfondo z segmentu endurance jest mocno zróżnicowana. Poza topowym modelem z osprzętem Shimano Ultegra Di2, to z drugiej strony także np. wariant granfondo GF02 Disc z osprzętem Shimano Tiagra, oparty na ramie aluminiowej, którego cena jest ponad trzykrotnie niższa. Między nimi jest 8 innych wersji. W efekcie każda osoba szukająca bardzo dobrego roweru tego typu może znaleźć coś odpowiedniego. Część rowerów skonstruowano z myślą o zwolennikach klasycznych hamulców szczękowych, a pozostałe oferują hamulce tarczowe, które obecnie – za sprawą polityki UCI – coraz śmielej zajmują miejsce również w profesjonalnym kolarstwie. Wszystkie rowery granfondo łączy oczywiście pierwszorzędna rama, powstała z wykorzystaniem autorskich technologii BMC i doświadczeń kolarzy BMC Racing Team. Zarówno ramy karbonowe, jak i te aluminiowe, czyli nieznacznie cięższe, wyprodukowano z najwyższej jakości materiałów” – podsumowuje Ireneusz Miśkowiec.
Rowery BMC granfondo dostępne są w sześciu rozmiarach (47-61 cm). Sugerowane ceny modeli z tej serii wynoszą od 8 941 do 29 540 zł.

Szczegółowa specyfikacja techniczna rowerów szosowych marki BMC (kolekcja 2016):
http://bmcracing.pl/rowery/rowery-szosowe-bmc/
Oficjalny dystrybutor rowerów marki BMC w Polsce:
http://bmcracing.pl/

kontakt dla mediów
Mateusz Pietrzyk
Specjalista ds. PR i Komunikacji
mateusz.pietrzyk@tab2.pl

KONTAKT / AUTOR
Adam Bortnowski
redaktor naczelny
Medialord sp. z o.o./Veturo.pl
602236509
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.