70-lecie stewardes Air France
Dokładnie 70 lat temu, w kwietniu 1946 roku, linia Air France powitała pierwszych jedenaście stewardes na pokładzie swoich samolotów. Dzięki ich pracy, francuski przewoźnik na przestrzeni lat zyskał renomę linii lotniczej oferującej doskonałą obsługę, z zachowaniem najwyższych standardów jakości i bezpieczeństwa. Nienaganną elegancję i styl stewardesy zawdzięczają najsłynniejszym projektantom, którzy od lat tworzą stroje dla personelu pokładowego Air France. Poznajmy bliżej 70 lat historii linii i jej załogi.
2016-04-01, 13:36

Spośród 13 500 personelu pokładowego Air France, stewardesy stanowią obecnie ponad 8 800. Reprezentują one francuskiego przewoźnika na całym świecie, towarzysząc pasażerom podczas lotu. To co wyróżnia stewardesy Air France to unikatowa sztuka podejmowania gości na pokładzie, która ma obrazować podróżowanie we francuskim stylu. A także szykowne mundury zaprojektowane przez sławnych projektantów. 

Uśmiech i gościna
Pierwszy steward pojawił się na pokładzie samolotów Air France w roku 1938. Z czasem przy dłuższych lotach, takich jak Paryż-Nowy Jork (trwających wówczas do 23 godzin i 45 minut), linia zdecydowała się zatrudni także stewardesy. Zadania rozdzielono w ten sposób, aby męska obsługa odpowiadała za przygotowanie posiłków i podawanie ich pasażerom, a panie zapewniały ciepłe powitanie na pokładzie samolotu i dbały o dobre samopoczucie pasażerów podczas całego rejsu. Osoby z obsługi nie posiadały wówczas mikrofonu, jak i nie było również jakichkolwiek formalnych zapowiedzi w czasie lotu. Jednak wraz z pojawieniem się coraz nowocześniejszych samolotów, wszystko uległo radyklanej zmianie.

Elegancja, szyk i doskonały styl
Mundury dla załogi Air France były i nadal są projektowane przez światowej sławy projektantów. Ich kroje zmieniały się przez lata, odzwierciedlając najważniejsze trendy w modzie oraz francuski styl i elegancję. Stroje dla Air France projektowali m.in. Dior, Carven, Louis Féraud, Ricci czy Christian Lacroix. Na początku mundury stewardes miały bardziej wojskowy wygląd. Pierwszy uniform dla linii Air France zaprojektował Georgette Rénal w roku 1946. Składały się na niego: garnitur, letnia sukienka i płaszcz. W latach pięćdziesiątych XX wieku linia, na fali zmian wprowadziła nowy krój, zaprojektowany przez Georgette de Trèze  – prezentujący bardziej nowoczesny, kobiecy styl. Następnie na początku lat sześćdziesiątych linia postawia na elegancję i wyrafinowanie. Wyzwanie podjął wówczas dom mody Christiana Diora. Od 1963 roku na pokładzie samolotów Air France pasażerowie mogli podziwiać jasnoniebieskie sukienki z płaskim, szerokim paskiem. W 1969 roku powstały z kolei dwie wersje strojów autorstwa Cristobala Balenciagi. Był to pierwszy uniform, który linia Air France wyposażyła w dodatki i akcesoria: torebkę, klasyczne granatowe obuwie i białe, bawełniane rękawiczki.

Personel pokładowy bardziej profesjonalny
Dopiero w 1955 roku, stewardesy i stewardzi zostali ”ochrzczeni” jako personel pokładowy,  a ich zawód został oficjalnie uznany. Nowe typy maszyn we flocie francuskiego przewoźnika wymusiły również zmiany w zakresie obsługi pasażerów. Praca zespołowa stała się powszechna, a każdy członek załogi miał ściśle określone zadania i został przypisany do danej części kabiny. Ponadto standardem stały się szkolenia z procedur bezpieczeństwa. W ramach regularnych ćwiczeń przeprowadzane są m.in. szkolenia na symulatorze, symulacje ratunkowe, pierwsza pomoc i wspólne ćwiczenia z pilotami.

Więcej informacji na temat historii Air France znaleźć można  na stronie www.airfrancelasaga.com.

***
Air France, światowy przewoźnik lotniczy z francuską aspiracją do świadczenia usług zgodnie z najwyższymi standardami i troską o pełny komfort pasażerów podczas lotu na wszystkich codziennych trasach we Francji, w Europie i na świecie.

Od 2004 roku, Air France i KLM Royal Dutch Airlines tworzą jeden z największych sojuszy w transporcie lotniczym. Grupa oferuje również transport towarów i usługi konserwacyjne dla lotnictwa. Obydwie linie dysponują potężną siatką połączeń na trasach dalekiego zasięgu, realizowanych z i do Europy. Obecnie Grupa Air France-KLM wraz ze swoimi czterema markami (Air France, KLM Royal Dutch Airlines, Transavia i Hop!Air France), oferuje pasażerom połączenia do 316 miejsc w 115 krajach. Flota Grupy liczy obecnie 546 samolotów. W 2014 roku z jej usług skorzystało 87.4  mln pasażerów. Air France-KLM obsługuje do 2 200 lotów dziennie, a przeloty realizowane są z lotnisk bazowych Paris-Charles de Gaulle i Amsterdam-Schiphol.

Grupa posiada również wiodący w Europie program lojalnościowy Flying Blue, liczący już ponad 25 mln członków.

Air France KLM wspólnie z partnerskimi liniami – Delta i Alitalia – tworzą największe transatlantyckie joint venture, które obsługuje ponad 250 lotów dziennie. Linie Air France-KLM należą do sojuszu SkyTeam, który zrzesza 20 przewoźników lotniczych. Za pośrednictwem SkyTeam pasażerowie zyskują szeroki dostęp do globalnej sieci połączeń: ponad 16 320 tys. lotów dziennie, do 1052 miejsc, w 177 krajach.
Więcej informacji o Air France oraz najnowsze oferty promocyjne można znaleźć na stronie www.airfrance.pl oraz pod numerem telefonu: +48 (22) 51 23 949.


Dorota Kaźmierska, 101dot
Tel: +48 600 348 043
email: dorota.kazmierska@101dot.pl


KONTAKT / AUTOR
Adam Bortnowski
redaktor naczelny
Medialord sp. z o.o./Veturo.pl
602236509
POBIERZ JAKO WORD
Pobierz .docx
Biuro prasowe dostarcza WhitePress
Copyright © 2015-2024.  Dla dziennikarzy
Strona, którą przeglądasz jest dedykowaną podstroną serwisu biuroprasowe.pl, administrowaną w zakresie umieszczanych na niej treści przez danego użytkownika usługi Wirtualnego biura prasowego, oferowanej przez WhitePress sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku–Białej.

WhitePress sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz odesłania do innych stron internetowych zamieszczone na podstronach serwisu przez użytkowników Wirtualnego biura prasowego lub zaciągane bezpośrednio z innych serwisów, zgodnie z wybranymi przez tych użytkowników ustawieniami.

W przypadku naruszenia przez takie treści przepisów prawa, dóbr osobistych osób trzecich lub innych powszechnie uznanych norm, podmiotem wyłącznie odpowiedzialnym za naruszenie jest dany użytkownik usługi, który zamieścił przedmiotową treść na dedykowanej podstronie serwisu.